kolmapäev, 25. jaanuar 2017

WordPressi õpik - pane äri käima

Rahvatarkus: "Kui sind pole veebis, siis pole sind olemas". 
Tuleb tuttav ette? 
Kuidas aga luua edukat veebiesindatust? 
Proovi kõigepealt ise. Sa saad hakkama. Peale õpiku, on mul sulle veel üks enda harimise koht. Sellest peale raamatu tutvustust. 

WordPressi õpiku autor Collectiv Koolituskeskuse juhataja/koolitaja Eve Keerus Jusupov annab teada, et ilmumas on uus õpik.


Ta on õpiku loonud eelkõige just algajale. Isegi kui sa pole kunagi pidanud ühtegi veebilehte looma või haldama, saad sellest sõna-sõnalised juhised, kuidas midagi teha ja mis järjekorras.
Õpikust peaksid abi saama, kui sinu jaoks on WordPressi haldamine peavalu või sul on plaanis ise kodulehe tegemine WordPressiga.

Õpiku eeltellimine kestab 10.01 – 14.02. 2017. Õpikud paneb teele alates 15.02.2017. E-raamatu saad alates 01. märts 2017.


WordPressi õpikuga kaasnevad soodustused. Eeltellijale 30 päeva WordPressi spetsialisti abi tasuta. Hindu, soodustusi ja õpiku sisukorda vaata täpsemalt Collectiv Koolituskeskuse kodulehelt.
Ja nüüd teisest asjast. Võtke parim veebi pakutavatest võimalustest. Omandage digitaalsed oskused, mis aitavad teil arendada oma äritegevust, edendada karjääri või lihtsalt tõsta enesekindlust. Koostame teile täiesti tasuta isikliku õppekava.
Seda kõike pakub
European Digital Skills-auhinna võitja Digital Garage.

Logi sisse ja naudi õppetunde. Kui jäi midagi arusaamatuks, siis aitavad sind Korduma Kippuvad Küsimused ehk KKK.

Head õppimist!

esmaspäev, 2. jaanuar 2017

Kauguuendatavate ID-kaartide hulk kasvab

Riigi Infosüsteemi Amet suurendab alates jaanuari esimesest nädalast kauguuendatavate ID-kaartide hulka 650 000 võrra. Sellega kasvab uuendamist vajavate kaartide arv ühe miljonini.

Oma kaardi uuendamiseks tuleb lehelt installer.id.ee laadida arvutisse uusim ID-tarkvara ning jälgida selle antavaid juhiseid. Kui tarkvara uuendamisvõimalust ei paku, siis pole konkreetse kaardi uuendamise aeg veel käes või ei vaja kaart uuendamist.



Kaarti uuendatakse, et paigaldada sellele tugevamal krüptograafial põhinev sisu. Kui uuendamine ebaõnnestub, siis tuleb kaardiga pöörduda Politsei- ja Piirivalveameti teeninduspunkti. Kui uuendamine ebaõnnestub ka teeninduses, siis asendatakse kaart uuega.

Kauguuendamine algas 2016. aasta märtsis ning aasta lõpuks uuendas oma ID-kaarti 70 000 inimest.

Riigi Infosüsteemi Amet soovitab kaarti uuendada 2017. aasta esimesel poolaastal. Teisel poolaastal kaob enne 2014. aastat välja antud kaartide kauguuendamisvõimalus, kuna alates juulist kaartidele paigaldatav tarkvara ei mahu enam vanematele kaartidele.

Hilisemad kajastused

Palume uuendada ID-tarkvara, 01.02.2017

Alates sellest aastast muutub ka ID-tarkvara versioonide numeratsioon. Lihtsuse huvides tähistavad nüüdsest ID-tarkvara versioone kalendriga seotud numbrid (aasta+kuu). 
Analüütik Anto Veldre kirjutab ID-tarkvara uuendustest RIA blogis.

esmaspäev, 31. oktoober 2016

„Vali IT!“ ehk targa töö tahtjatele tasuta koolitused

Alanud on registreerimine täiskasvanute ümberõppe programmi „Vali IT!“ (www.vali-it.ee ).

Tasuta koolitustele oodatakse kõrghariduse omandanud või on õpingud katkestanud inimesi, kes pole senini IT erialadel töötanud, ent kes soovivad tulevikus leida tööd tarkvaraarendajatena. Aastatel 2017-2020 pakutakse 3,5 kuud kestvaid tasuta kursusi ühekokku 500-le inimesele. „Vali IT!“ programm on ellu kutsutud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt ning seda rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi toetusskeemist „Digitaalse kirjaoskuse suurendamine“. Projekti eelarve on ligikaudu 1,4 miljonit eurot.

BCS  Koolituse juhataja Ants Sild rõhutas koolitusprogrammi ühe läbiviija esindajana selle praktilisust.
„Pakume osalejatele õpet meisterkoolitajate juhitud klassides ning praktikat Eesti edukates suurfirmades. Need, kes seni IT-s toimuvat vaid kõrvalt vaadanud, leiavad selle programmi läbimise järel huvitavat ning korralikult tasustatud tarkvaraarendaja tööd. Koolitusprogrammi toetavad praktikakohtade pakkujatena Codeborne, Ericsson, Helmes, Kühne Nagel, Nortal, Playtech, Sertifitseerimiskeskus, Swedbank, Tieto jmt ettevõtted.“ märkis Sild.

Eesti IT sektoris on Praxise analüüsi hinnangul vaja aastani 2020 täiendavalt tööle võtta 2600 - 4500 tarkvara arendamise oskusi omavat spetsialisti. Analoogsetel kohtadel täna töötavad inimesed teenivad keskmisest palgast oluliselt rohkem. Just sellistele töökohtadele saavad „Vali IT! „ programmi lõpetajad kandideerida.

 „Vali IT!“ programmis osalejad läbivad 6-nädalase täismahus õppe (5 päeva nädalas, 8 akadeemilist tundi päevas) BCS Koolituse ja IT Koolituse koolituskeskustes. Sellele järgneb  8-nädalane  praktika ettevõtetes. Esimene koolitusetapp toimub Tallinnas.

Lisainfo:

Ants Sild
50 19680
ants.sild@bcs.ee
www.vali-it.ee
/31.10.2016/

neljapäev, 21. aprill 2016

Kuidas toibuda koondamisest?

Töö ootamatu kaotamine traumeerib pea iga inimest. Nõuandeid, kuidas tulla toime koondamisele järgnenud psühholoogilise madalseisuga, jagab omanimelise personalifirma juhataja, psühholoog Sirje Tammiste (tammistepersonal.ee).
Koondamine on valus kogemus. Kindlasti on seda raskem üle elada neil, kes on teinud aastakümneid pühendunult tööd ühes ettevõttes. Sellise inimese jaoks pole see enam lihtsalt töökaotus, vaid kaotatakse justkui osa iseendast.
Koondatu läbib tavaliselt samad leinaprotsessi etapid nagu inimene, kes on kaotanud lähedase. See protsess võib sisaldada mõnd või kõiki järgnevatest reaktsioonidest: šokk, eitamine, viha, solvumine, masendus. Kui hulk negatiivseid emotsioone on üle elatud, hakkab inimene toibuma ja uue olukorraga kohanema. Kuigi töökaotust ei saa võrrelda lähedase inimese kaotamisega, on see siiski väga raske üleelamine. Kaotatakse ju ikkagi midagi sellist, mis on olnud elu sisuks mitmeid aastaid.
Kaotusvalu olekski vast koondatu hingelise seisundi iseloomustamiseks kõige õigem sõna. See, kuidas inimene oma koondamist tajub ja enda jaoks lahti mõtestab, sõltub suuresti sellest, mida tema jaoks tegelikult tähendas töö, millest ta ilma jäi. Kas see kindlustas vaid igakuise palga või teostas ta sel töökohal end inimesena? Esimesel juhul on üleelamine väiksem, töötaja pöördub töötukassasse, saab kompensatsioone ja teda hakkavad toetama töötukassa konsultandid. Kui töö tähendab inimese jaoks olulist osa identiteedist, on toibumine ja eluga edasiminek oluliselt keerulisem. Mõte “Pühendasin nende hüvanguks nii palju aastaid ja nemad lasid mind lahti!” ei lase tulevikku vaadata.

Väärtusta ka teisi rolle

Töökaotus mõjub raskelt just pühendunud inimestele. Võib kuluda terve aasta, mille jooksul ei suudeta isegi töökuulutusi vaadata. Selliseid inimesi, kes on ühes ettevõttes või ametiasutuses 15-20 aastat samal ametikohal töötanud, on palju just naiste seas. Eriti raske on neil, kelle jaoks koondamine langeb perekondlikult keerulisele ajale - kas on lapsed just kodust lahkunud või kooselu lagunemas.
Kui inimest tabavad korraga mitmed kriisid, pole kellelegi toetuda, sest turvalisust pakkuv lähimate inimeste ring on samuti kriisis.
Noorematele naistele, kellel kodus väikesed lapsed ootamas, olen alati soovitanud: realiseerige end ema ja naisena! See võibki väikeste laste koondatud emale saada päästerõngaks, mis masendusest välja toob. Hommikul lihtsalt PEAD tõusma ja lapse eest hoolitsema. Kuigi see võib olla väga raske, on see ometi hea põhjus pea püsti hoida ja eluga edasi minna. Kui naine on läinud tööle väikese lapse kõrvalt, pakub elu talle justkui taas aega lapsega koos olemiseks. Ka koolilapsega kvaliteetaja juurdesaamine on väga oluline. Nii mõistab naine, et elul on ka teisi aspekte peale töö.

Leia uusi tegevusi

Kaotusvalu tekitab tavapäraselt soovi oma mõtteid ja tundeid jagada, päevast päeva üht ja sama korrates võivad aga pereliikmed ja lähedased sõbrad sellest väsida. Nad hakkavad seepeale nõu andma, kuigi tegelikult oleks vaja vaid kuulata. Töö kaotanu võib ka iseendasse kapselduda, sest talle pole kas omane üleelamistest rääkida või takistab enda avamist häbitunne. See on veelgi keerulisem - lähedased inimesed ei pruugi kriisi sügavusest arugi saada. Nii jääb ka toetus saamata ja toibumine võib võtta oluliselt kauem aega. Sellises olukorras oleks õige leida endale hea nõustaja või psühholoog, kes aitab leida uusi perspektiive, mõtted tulevikku suunata. Ka teine inimene, näiteks sõber võib aidata koondatul elus pööret teha, kui inimesel endal selleks jaksu pole.
Mida kiiremini koondatu leinaprotsessi etapid läbib ja toimunuga lepib, seda kiiremini on ta valmis uue tööga alustama. Koondamisega toime tulemiseks olen soovitanud teha kõike, millest varem ajapuudusel loobuti: remontida kodu, leida endale meelepärane hobi või sportlik harrastus, kasvõi lugeda läbi öökapile kogunenud raamatud ja leida aega oluliste inimeste jaoks. Juba vanaema staatuses olles tekib võimalus seda ametit uhkusega pidada - kui teha läbi vastavad kursused, võib lastehoidmise eest isegi palka saada! Kõik need hingele meelepärased tegevused aitavad leida tasakaalu, rahuneda. Alles siis võib tasapisi alustada oma tuleviku planeerimist.

Mõtle raamist välja

Kui emotsionaalsed ja praktilised küsimused selgeks saavad, on aeg edasi liikuda. Ära tee seda kiirustades - kui haarad kinni esimesest võimalusest ja satud valet tööd tegema, võib ees oodata järgmine kriis. Oluline on järele mõelda, kuhu edasi liikuda. Mis on sinu tugevused, nn karjääriankrud? Millistes ettevõtetes/ametites saaksid oma tugevusi kõige paremal moel kasutada? Kas on üldse otstarbekas omal erialal jätkata või on aeg teha karjäärimuudatus? Kui soovid muutust, on just nüüd õige aeg parandada oma oskusi, et olla tööjõuturul atraktiivsem. Töötukassa koolitustel osalemine aitab samuti eneses selgusele jõuda.
Kasuta koondamisele järgnevat aega uute oskuste õppimiseks või olemasolevate parandamiseks. Vahel on vaja julgust mõelda raamist välja, teha elus muudatusi. Kui kodu lähedal tööd pole, tuleb muuta elukohta. Kui inimene võtab vastutuse enda elu eest, suudab ta uskumatult palju korda saata.

6 soovitust koondamisteate saanud töötajale

  1. Alusta uue töökoha otsimist juba enne töösuhte lõppu, võttes end arvele koondamisteatega tööotsijana. Nii saab töötukassa vastavalt vajadusele pakkuda mitmesugust abi. Kui soovid töötukassa teenuste kasutamist alustada pärast koondamist, pead end töötuna arvele võtma.
  2. Võta osa tööotsingu töötoast. Seal saad teada, mis toimub kohalikul tööturul, millised on tööandjate ootused, kuidas kasutada erinevaid tööotsimiskanaleid ja mida kandideerimisel silmas pidada. Töötukassa võib koondamisteatega tööotsijatele vajadusel korraldada ka tööklubi, kus harjutatakse tööle kandideerimist rollimängudes või videotreeningul. Osalejaid nõustatakse valikute tegemisel, arendatakse töölesaamist ja töötamist toetavaid sotsiaalseid oskusi, külastatakse ettevõtteid ja kohtutakse tööandjatega.
  3. Leia endale karjäärinõustaja, kes analüüsib sinu kogemusi, oskusi, teadmisi ja isikuomadusi ning aitab sul oma valikutes selgusele jõuda. Karjäärinõustajad töötavad kõigis töötukassa osakondades. Karjäärinõustamine on mõeldud nii registreeritud töötutele ja koondamisteate saanud tööotsijatele kui ka teistele soovijatele, sh töötavatele täiskasvanutele. Kui oled registreeritud töötu või koondamisteatega tööotsija, anna oma soovist tulla karjäärinõustamisele teada enda konsultandile, kes sind vajadusel karjäärinõustaja juurde suunab.
  4. Kui selgub, et uue töö leidmine eeldab täiendus- või ümberõpet, osale tööturukoolitusel. Koolitusel osalemist saad jätkata ka pärast koondamist, ilma et peaksid end töötuna arvele võtma.
  5. Kui vajad uue töökoha jaoks täiendavaid praktilisi oskusi, saad minna tööpraktikale. Kui sind suunati praktikale enne koondamist, saad seda jätkata ka pärast töösuhte lõppemist, ilma et peaksid end töötuna arvele võtma.
  6. Plaanides alustada oma ettevõtlusega, võid juba enne koondamist esitada avalduse ja äriplaani ettevõtluse alustamise toetuse taotlemiseks. Kui sinu avaldust ei jõuta läbi vaadata või toetust välja maksta enne töösuhte lõppu, pead avalduse edasiseks käsitlemiseks ja toetuse saamiseks end töötuna arvele võtma.

Abi töötukassa psühholoogilt

Kõik töötukassas registreeritud töötud ja koondamisteate saanud tööotsijad saavad vajaduse korral abi psühholoogidelt, kelle juurde neid suunavad töötukassa konsultandid. “Psühholoog aitab tekkinud probleeme analüüsida, leida uusi vaatenurki ja lahendusvõimalusi. Koos psühholoogiga saab läbi arutada tekkinud raskused ja koostada tegevusplaani edaspidisteks sammudeks," soovitab töötukassa teenustejuht Lana Randaru.

Lisainfo psühholoogilise nõustamise kohta asub töötukassa veebilehel www.tootukassa.ee.

Allikas: Facebook





pühapäev, 3. aprill 2016

Bürokraatia vähendamise ettepanekuid saab teha tulevikus veebis

Bürokraatia vähendamise nullbürokraatia projekti elluviimiseks lõi Vabariigi Valitsus rakkerühma, mille ülesandeks on kontrollida, et ettevõtjate tehtud bürokraatia vähendamise ettepanekud viiakse ellu.  

Nullbürokraatia projekti eesmärgiks on vähendada ettevõtetele bürokraatlikke nõudeid riigiga suhtlemisel, muuta riigiga suhtlus mugavamaks ning vähem koormavaks. 

"Sügisel nelja ministri ning ettevõtjatega algatatud projekt tõi 252 ettepanekut, mida on palju rohkem kui projekti algatades loota julgesime. Kolme aasta jooksul rakendatakse 80 protsenti bürokraatia vähendamise ettepanekutest, kokku 164 ettepanekut. 

Rakkerühma töösse on kaasatud rahandusministeeriumi, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, keskkonnaministeeriumi, sotsiaalministeeriumi ja justiitsministeeriumi vastavate valdkondade asekantslerid. Rakkerühma töös osalemiseks tehakse ettepanek Eesti Pangale, Haigekassale, Tööandjate Keskliidule, Kaubandus-Tööstuskojale, Teenusmajanduse Kojale ning vajadusel teistele ekspertidele ja organisatsioonide esindajatele.

"Loome meeskonna ja määrame vastutaja, et kõik head mõtted saaksid elluviimise eest vastutaja. Paljud ettepanekud puudutavad mitme valdkonna koostööd või IT arendusi ja nii saavad riik ning ettevõtjad üheskoos tagada bürokraatia vähenemise ettepanekute elluviimise,“ ütles Michal. „Rakkerühm loob üldsusele ka veebipõhise võimaluse ettepanekute pidevaks esitamiseks ning korraldab koostöös ettevõtjatega ettepanekute regulaarse kogumise. Veebi kaudu saavad kõik huvilised jälgida, kuidas ettepanekuid ellu viiakse, info on juba täna üksikasjalikult meie veebilehel kättesaadav,“ lisas minister.


Nullbürokraatia projektis tehtud ettepanekud koondatuna ning ka üksikasjalikult iga valdkonna lõikes on üleval Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi kodulehel: https://www.mkm.ee/et/nullburokraatia
Mitmed ettepanekud viiakse ellu suuremate projektide kaudu. Sellised suuremad projektid on: Aruandlus 3.0 (Rahandusministeerium, Maksu- ja Tolliamet), Maksukogumine 2020 (Rahandusministeerium, Maksu- ja Tolliamet), E-statistika (Rahandusministeerium, Statistikaamet), SKAIS 2 (Sotsiaalministeerium, Sotsiaalkindlustusamet), KOTKAS (Keskkonnaministeerium).

pühapäev, 27. märts 2016

Enesejuhtimine – ole oma hinge insener

Meie kultuuriruumis peetakse tavapäraselt oluliseks kõike seda, mis väljendub inimese käitumises – kuidas ta toimetab, mida ta teeb ja mida ta oma tegevusega saavutab. See, mida inimene tegutsedes tunneb ja kui rahul ta oma rollide ning tulemustega on, paistab vähem silma ja seetõttu peetakse seda vähemoluliseks.

Enesejuhtimise seisukohast on olulised mõlemad aspektid ja need toetuvad kahele mõistele ning nende arendamisele – need on enesekindlus ja enesekontroll.

Enesekindlus väljendub väljakutsuvates olukordades, otsuste tegemisel või arvamuste väljakujundamisel ning selles, kuidas läbikukkumistega toime tullakse.

Enesekontroll on võime hoida oma tundeid kontrolli all ning ahvatlustest hoolimata taltsutada oma tegusid, kui ollakse vastamisi teise inimese vaenulikkuse või vastuseisuga või kui töötatakse pideva stressi olukorras.

Tulemusliku käitumise üheks tunnuseks on teadlikkus. See tähendab, et käitumine või tegutsemine on ette planeeritud ja läbi mõeldud ning loodetud tulemus ka saavutatakse – sama kehtib ka enesejuhtimise kohta. Teadlikkus enesejuhtimise alal aga eeldab mingilgi määral eneseanalüüsi, mis algab tihti geneetilise ja kasvatusliku tausta uurimisega (nt üldvõimekus, isiksuseomadused, võimed ja anded, tugevused ja nõrkused, omadused ja harjumused, mõtteviisid ja hoiakud) ja lõppeb arusaamaga, mille põhjal sa teed oma otsuseid, kuidas sa oma aega planeerid ning pingete ja oluliste situatsioonide ja suhetega toime tuled.

Kust leida aega kõige tähtsamate asjade jaoks?

Kust alustada?

Lahendus nagu küsimuski on ühes kohas – enda sees, sest see, kellel on küsimus, sellel on ka vastus oma küsimusele olemas. Lahenduste leidmiseks tuleb otsida ja sõnastada. Enesejuhtimise puhul on oluline mitte lähtuda ainult ühest rollist, vaid analüüsida ennast isiksusena terviklikult – nendele küsimustele, mis on tekkinud, tuleb ausalt otsa vaadata ja vastata neile kogu oma elu ja perspektiivi arvestades.

Alusta järgmistest küsimustest:
  • Kes ma olen?
  • Millised on minu olulisemad rollid (tegevused)?
  • Mida minult nendes rollides oodatakse?
  • Kuidas ma nende rollidega toime tulen?
  • Kui rahul või rahulolematu ma olen?
  • Millised on minu tugevused?
  • Mis on minu jaoks väärtuslik?
  • Mida ma tahan muuta või arendada?


Terviktekst ajakirjas Director, september 2007

KUIDAS ENNAST PAREMINI MÕISTA JA JUHTIDA?, Epp Adleri blogi

neljapäev, 10. märts 2016

Nullbürokraatia ettepanekud (justiits- ja rahandusministeerium)

Tulenevalt koalitsioonilepingust on majandus- ja taristuministri eestvedamisel ja nelja ministri koostöös algatatud halduskoormuse vähendamise projekt, mis on initsiatiivi käimalükkajate seas saanud nimeks nn nullbürokraatia.

Justiitsministeeriumi ettepanekud:
  1. Kui ettevõte pole näiteks 6 kuu jooksul pärast tähtaja möödumist eelmise majandusaasta aruannet esitanud, kustutatakse ta automaatselt äriregistrist.  Probleemiks on majandustegevuse register ja sinna oma iga-aastase "elusoleku" kinnitamine. Kui ettevõtte asutamine on riigi poolt ülilihtsaks tehtud, siis peaks tasakaalu mõttes ka vastupidine suund sama sujuvalt toimima. Rakendatav 2018+ Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: MTR on liidestatud Äriregistriga ja majandustegevuse seadustiku üldosa seaduse kohaselt majandusaasta aruande esitamisega kinnitab, et jätkuvalt majandustegevuse teate või loakohustusega valdkonnas tegutseb  ning MTR-is eraldi andmete õigsust kinnitama ei pea. Automaatse äriregistrist kustutamise osa peaks kommenteerima Justiitsministeerium. 
  2. Avaliku teabe seaduse ja  OpenData põhimõtet järgides peaksid Äriregistri andmed millele juurdepääsu piiramiseks ei ole olulist vajadust olema avalikud ning  tasuta kättesaadavad. Ettepanek puudutab ettevõtete majandusandmete kättesaadavust Äriregistrist. Avaliku teabe seaduse ja moodsa OpenData liikumise mõtet järgides peaksid sellised riigi käsutuses olevad andmed millele juurdepääsu piiramseks ei ole olulist vajadust olema avalikud ning reeglina ka tasuta kättesaadavad. Äriregistris on seoses elektroonilise aruandlusega ettevõtete majandusaruannete andmed (bilanss, kasumiaruanne jne) juba elektroonilisel kujul olemas, kuid soovijatel on neid võimalik saada üksnes tasu eest. Üksiku aastaaruande PDF vmt kujul alla laadimine ei ole seejuures kuigi kallis, kuid mõnesaja ettevõtte andmete hankimine masintöödeldaval kujul (XLS, XML vmt) on samas põhjendamatult kallis ja ebamugav? Teen ettepaneku täiustada Äriregistri ettevõtjaportaali selliselt, et iga soovija saaks valida nime, EMTAK koodi vmt alusel talle huvipakkuvad ettevõtted ning laadida portaalist tasuta alla talle huvipakkuvad bilansi, kasumiaruande vmt andmed. Kui anname ettevõtjatele ja riigiastustele mõistlikult kasutatava võimaluse ettevõtete majandusnäitajate võrdlemiseks ja analüüsimiseks, siis aitab see tõsta nii era- kui avaliku sektori juhtimisotsuste kvaliteeti. Ei ole võimalik rakendada. Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: Ei ole võimalik rakendada, sest toob kaasa olulise RIK-i omatulu languse. Vastavate otsuste tegemisel, mille kohaselt kompenseeritakse omatulu langus RIK-ile, on võimalik ettepaneku rakendamist kaaluda.
Rahandusministeeriumi ettepanekud:
    1. Teen ettepaneku lisada e-maksuametisse ja miks mitte ka muude riigilõivude vmt maksmiseks e-arve püsimakse võimalus. See oleks väga mõistlik kui igakuised riigimaksud või ka muud maksed riigile liiguksid pangast automaatselt. Rakendatav 2018+ Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: MTA lahendab küsimuse projekti "Maksukogumine 2020" raames. Planeeritud lahendada esimestes etappides. Vajalik riigiüleselt lahendada.
    2. Aeg oleks alustada projektiga, mis transformeerib Eesti esimeseks riigiks, kus kõik tšekid ja arved tuleb esitada (ka) digitaalselt. See hoiaks ära tohutu hulga bürokraatiat, säästaks loodust ja vähendaks korrruptsiooni. Osaliselt rakendatav 2017. aastal. Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: Projekti tegevused valitsuse tegevusprogrammis 2015-2019. Alates 2017. aastast rakendub e-arvetega arveldamise kohustus era- ja avaliku sektori vahel tähenduses  B2G, st erasektor saadab ja avalik sektor võtab vastu ainult e-arveid. 2016.aasta lõpuks esitab RM valitsusele  "Analüüsi ja ettepanekud ettevõtetevahelises (B2B)  arvelduses e-arvetele üleminekuks. 
    3. Tüütu erinevus käibedeklaratsiooni (KMD) ja palgamaksude deklaratsiooni (TSD) esitamise tähtaegade erinevuse osas (TSD tuleb esitada 10. kuupäevaks ja KMD 20. kuupäevaks). Enamusele eksportivatele ettevõtjatele tähendab see TSD esitamisel maksekohustust ning KMD esitamisel maksude tagasisaamise õigust (ekspordi puhul KM määr 0%). Sisuliselt peavad ettevõtjad 10 päevalist perioodi finantseerima täiendavalt (kas siis erinevate laenutoodete läbi või 10 päevaks maksuvõla tekkimise kaudu). Samuti teeb see raamatupidajate jaoks elu keeruliseks, nende kuupäevade läheduses on keeruline neil nii puhkusi planeerida kui muid töid teha. Miks need kuupäevad peavad erinevad olema (va see, et ettevõtjad finantseerivad 10 päeva jooksul riiki)? Oluliselt lihtsam ja vähembürokraatlikum oleks, kui nii TSD kui ka KMD tuleks esitada 20. kuupäevaks (varasem tõenäoliselt ei sobi, kuna mitmed KMD deklaratsiooni sisendiks olevad arved ei jõua raamatupidajateni 10. kuupäevaks). Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: Maksupoliitiline otsus ja lahendamine  ei kuulu MTA pädevusesse. Positiivse otsuse korral vajalik  tehniline koormuse analüüs.
    4. TSD esitamine muutub uuest aastast veelgi tülikamaks/keerukamaks, kuna mitte üksi tühje ehk siis nullidega TSD ei tule esitada, vaid, kui on nimekirjas töötajaid, kuid väljamakseid ei ole, siis ikkagi tuleb ka isikustatud n-ö nullidega deklaratsioon esitada, kus siis on täidetud ainult töötaja tööaja määr (koormus, koha täituvus). Ettepanek: Kaotada nn. nullidega deklaratsioonide esitamise kohustus. Rakendatav 2018+ Vastutava ministeeriumi seisukoha põhjendus: See kohustus on seotud madalapalgaliste toetuse saamise kriteeriumite täitmise arvestuseks. MTA on projekti "Maksukogumine 2020" raames välja töötamas  kliendile mugavamat lahendust maksustamiseks vajalike andmete esitamisel maksustamisperioodide kohta, st andmeid esitatakse vaid nende olemasolul ning mittemuutuvaid andmeid ei peaks esitama korduvalt.  Projekti täpne ajakava on hetkel väljatöötamisel.
    5. Sõidupäevikute kaotamine säästaks ettevõtetele arvestuslikult 60 mln € aastas. Riigile ei anna sõidupäevikud suurt midagi, kuna neid võltsitakse ja riik on ise tunnistanud, et neid kontrollida ei jõua. Lisaks on 50% käibemaksu mahaarvamise piirang juba ise hinnang erakasutuse ligikaudsele ulatusele (riigikohtulahend), mistõttu on sõidupäevik dubleeriv arvestusmeetod selle ulatuse hindamiseks. Ettepanek: Sõidupäevikute kaotamineVastutava ministeeriumi seisukoha põhjendusTeema on töös ja on võimalik, et leitakse lahendus, kus nii ettevõtluses kui eratarbeks ettevõtja auto kasutamise puhul leitakse teistsugune lahendus, mis võimaldab sõidupäevikutest loobuda.
    Failid: Justiitsministeeriumi ettepanekud, Rahandusministeeriumi ettepanekud